Feb 1, 2016

PEMANTAUAN PLN SUKAN ANGKAT BERAT

TARIKH            : 29.01.2016
TEMPAT           : Gimnasium Angkat Berat Majlis Sukan Negeri Perlis
MASA               : 5.30 Petang
KEHADIRAN
1)  JSM Rusli Othman
2)  JSM Mohd Faiz Musa
Atlet : 10 orang atlet (10 L,)

LATIHAN
1)   Warm Up 
2)   Front Squat
3)   Clean & Jack
4)   Clean Pull
5)   Cooling Down

PERALATAN
Yang sedia ada

ULASAN
1.Kehadiran atlet ke sesi latihan adalah seramai 10 orang, ramai atlet tidak dapat turun menjalani latihan kerana terlibat dengan program merentas desa  peringkat sekolah.
2.Dua ( 2 ) pusat latihan PLD pembangunan angkat berat iaitu SMK Putra dan SMK Syed Sirajuddin telah pun diwujudkan dan mendapat sokongan penuh dari pengetua kedua-dua sekolah tersebut.
3.JSM memaklumkan satu perubahan yang besar untuk sukan angkat berat bagi tahun 2016 di negeri Perlis, dan berharap dengan tertubuhnya 2 pusat latihan PLD di Negeri Perlis akan ada atlet dilahirkan untuk diketengahkan ke peringkat tinggi.
3.Hasil perbincangan bersama Pengetua SMK Putra dan SMK Syed Sirajuddin, kedua-dua sekolah bersetuju program TID akan dilaksanakan pada tarikh 18.02.2016 selepas tahun baru China.
4.Tuan Pengarah Majlis Sukan Negeri Perlis memberi sokongan penuh dan sedia membantu dalam menyediakan peralatan di PLD yang diwujudkan. Tuan Pengarah juga berharap dengan penubuhan 2 pusat LPD ini, perkembangan sukan angkat berat di Negeri Perlis bertambah maju dan dapat melahirkan atlet ke peringkat kebangsaan.

Laporan disediakan oleh Mohd Zam Sairon b. Mat Dan





No comments:

Post a Comment

Please be moderate when give any comments and your contribution are highly appreciated